Syn Pekel: Vlčí Krev || Recenze

25. května 2014 v 15:54 | Lory |  Recenze
Originální název: Syn Pekel: Vlčí Krev
Díl: 1
Anotace: Vydejme se do Velwetie, tajemné země obývané Temnovlky - nesmrtelnými bytostmi, ze kterých jde strach a lidé jsou pro ně pouhou kořistí. Minulost vlkodlaka Nerana, nazývaného Syn pekel, je s Temnovlky pevně svázaná. Pouze čarovný nektar Étarlininy slzy by mu mohl pomoci se odpoutat a zvrátit svůj osud. Musí uzavřít spojenectví s elfkou Liadel, kterou ze srdce nenávidí. Podaří se mu odhalit její tajemství? Bude Neranovi odpuštěna dávná zrada? Ve Velwetii mezitím propuká boj temných sil - třinácti démonů. Neran je vtažen do bitvy o moc. Kdo zvítězí, rozhodne o osudu celé země.
Nakladatelství: Fragment
Autorka: Michaela Burdová
Rok vydání: 2013
Žánr: fantasy, sci-fi, dobrodružné, akční
Prostředí: Velwetie
Počet stran: 253

Úryvek: Hnali ho jako lovnou zvěř. Při každém pohybu se mu stříbrný hrot šípu zavrtával hlouběji do masa. Podařilo se jim zasáhnout ho do lopatky a dvakrát do boku. Kvůli zranění se nemohl proměnit. Slyšel za sebou vzrušené hlasy, dusot jejich nohou, pokřik, kterým se ho snažili vyprovokovat a dostat z úkrytu. Temnotou lesa blikala světla jejich pochodní. Obyčejní sedláci jako oni by nikdy odvahu k honu na vlkodlaka nesebrali, nebýt toho lovce.
- strana 50, kapitola 1. Noční přízrak
Moje recenze:
Knížka se mi dostala do rukou o letních prázdninách loňského roku. Tehdy mi jí přivezla odkudsi kamarádka. Nejsem moc čtecí typ a ani se s tím moc netajím, je to prostě součást mě, většina lidí o mě ví, že moc nečtu. Když jsem si přečetla úryvek na konci knihy a i jaksi upoutávku, tak mě to moc nezaujalo, poněvadž anotace, která je zde a je oficiální, tak napsaná nebyla a já po ní dál nepátrala. Potom jsem se v druhé řadě koukla na obálu a upřímně řečeno mě to dost vyděsilo a tak se stalo, že drahá kniha se uložila ke spánku v mé skříni na dlouhých osm měsíců. Nastalo období, kdy jsem se nudila a popadla mě nálada, že ze sebe udělám aspoň trošku učence a tak jsem otevřela svojí miniaturní knihovničku. Pár knížek jsem přerovnala, ale nenašla jsem nic, co bych měla chuť si přečíst, až nakonec na mě vypadala tahle kniha. A říkám si, aha, tak už bych konečně mohla aspoň nakousnout o čem to je.

Knížka je rozdělená do dvou částí. Když jsem si přečetla prolog, byla jsem tak trošku zmatená, navíc potom když jsem začala číst první část, tak mi to tak nějak nedávalo vůbec smysl. První část celkově mě moc nebavila, prostě jsme si s Aragen moc nesedly, přišlo mi to nudné a takové... no já nevím, jak to nazvat, až moc brutální. Vidíte tu obálku? Děsivá co? Já vám něco řeknu, zevnitř je to mnohem horší :D Ale jakmile jsem se dostala k druhé části, kde už byl Neran, tak jsem se do toho najednou tak strašně začetla, no prostě jsem se nemohla od knížky odtrhnout!

Styl psaní se mi strašně líbí, takhle napsanou knížku jsem ještě nečetla, protože vpodstatě od začátku absolutně netušíte, o co jde, tak trochu jste zmatení, ale čím víc toho přečtete, tím víc nasbíráte dílků a postupně to do sebe začne úplně zapadat, jako do skládačky. Netušíte, co přijde na další stránce a to je na tom to nejlepší, protože právě to vás nutí to přečíst až do konce. A potom ty hlášky. No, já jsem se kolikrát vážně tak strašně smála, občas se ty postavy chovaly na svůj věk až přespříliš dětsky, hlavně Neran - no bylo kolik, to teď nevím, stotřicetněco a občas měl prostě hlášky a rakce jako patnácti letý kluk :D Ne, že by mi to vadilo, to vůbec. Jedna věc, kterou bych vytkla, že knížka je až přehnaně drastická a sadictická. V jediné kapitole zabijí tři lidi, které jste před tím považovali nza neodmyslitelnou část děje. A ten popis. V první kapitole, jak se Aragen vydala do města a jaksi, mno, zakousla toho kluka, tak to bylo tak neskutečně popisovaný, mě by stačilo napsat, že mu prokousla krk, ale ne, ona tam popisuje, kde všude potom vystříkla krev atd. To nemusím. I když svoje kouzlo to zase má, to se musí nechat.

Děj je promyšlený opravdu moc dobře, jak už jsem řekla nahoře, nikdy nevíte, co čekat, až do posledního okamžiku vlastně nikdo nevěděl, co se stalo Gerratovi a na co potřeboval ty slzy a tak. Původní myšlenka děje byla navíc úplně jiná, než ta kam se to dotáhlo. Původně chtěl jenom ty slzy, ale potom se objevila Aragen, která Nerana potřebovala pro zachování rodu a do toho Liadel, do které se Neran zamiloval - ačkoliv si to nechtěl přiznat, protože kdysi v minulosti mu hodně ublížila, poněvadž je to vlastně třináctý a nejnebezpečnější démon, který ale získal duši a teď je smrtelný a dobrý, to je ale zase něco jiného a je to složitější, museli byste si přečíst celou knížku, abyste to pochopili - no a z pro něj nepochopitelných důvodů jí musel zkrátka ochraňovat, do toho se ještě víc zamotal Gerrat, který touží po Aragenině smrti a stejně tak smrti Liadel, aby ho Neran, jeho bratr, znova kvůli jedné z nich nezradil, navíc Gerratovi jeho žena zemřela, tak možná taky cítil tak trochu zášť a chtěl míst bratra jen pro sebe, naštěstí se zatím v tomto díle nedozvěděl, že jsou Liadel s Aragen propojené, tudíž zemře-li jedna, zemře i druhá, pak by stačilo jen strašně málo...
Něco k postavám. Tak. Aragen, vůdkyně Temnovlků, to je zvláštní osobnost, z počátku knihy jsem jí měla ráda, přišla mi taková odhodlaná, nebojácná, holka co ztratila úplně všechno a pro dobro smečky. Jenže potom se z ní stala hrozná mrcha a já jí začala nesnášet. Ještě jsem nedočetla druhý díl V Moci Démonů, ten jsem si koupila hned den potom, když jsem dočetla první, protože mě to úplně nadchlo, takže těžko říct jaká mi bude připadat nakonec. Sadistka. Liadel je paní záhadná, bývalý třináctý démon, její minulost je složitá a nic moc si z ní nepamatuje, což je snad dobře, každopádně jsem si jí oblíbila, líbí se mi na ní, jak pokaždé přijde s něčím novým, co o sobě neprozradila, všechno přetvoří a hlavně si zachovává tu svojí urozenost elfky a je moc dobře vymyšlená. Gerrata v prvním díle moc nepoznáte, jen v posledních dvouch kapitolách, ale co já vím z druhé knížky, tak je to sympaťák, ale touží po pomstě vůči bratrovi, není moc promyšlený, dalo by se to udělat líp, ale nevadí. Drel neboli Aragenina pravá ruka, takový poskok, nenápadná osůbka, ale něco mi říká že ještě sehraje nějakou důležitou roli. Wenir... Wenira mi je líto, přišel o svojí lásku, Amithu, když jí Aragen ze zášti zabila a od té doby je jejím otrokem, poskokem, přijde mi to nespravedlivé, ale mám ho celkem ráda. A konečně Neran samotný, tak to je kapitola sama tohleto. Nerana jsem si zamilovala, chvílema mi sice připadá tak trochu jako děvkař, ale to se vyrovnává, no to neochopíte, pokud jste to nečetli. Miluju ty jeho hlášky, opravdu jsem u toho několikrát málem spadla ze židle a válela se smíchy po zemi :'D Je to opravdu dobře promyšlená coby hlavní postava, vážně moc. Je to sympaťák a líbí se mi i to, jak vypadá na autorčině nákresu, prostě dokonalost, když neberu v úvahu to, že je to vlkodlak no, ale na to bych si určitě zvykla.

Takže shrnu-li to. Tuhle knížku jsem zbytečně podceňovala, protože jsem se od ní opravdu nemohla odtrhnout, je napsaná skvělým stylem, sice je občas znát to, že jak byla Míša mladá, když knížku psala, proto některé z postav i přes to, kolik jim je, působí příliš dětsky, ale to nevadí, mě se to četlo dobře. Zápletka je originální a opět musím pochválit to, že člověk do posledního okamžiku neví co čekat, což je fakt skvělé. Nadchlo mě to tisíkrát víc, než celej slavnej Eragon, určitě si to přečtěte, sotjí to za to, jenom varuju lidi se slabým žaludkem :D

Recenze knihy: 94%
Recenze obálky: 89%

1 člověk ohodnotil tento článek.