--- WELCOME TO THE RESISTANCE ---

Chorvatsko pohledem Lory

10. září 2014 v 17:28 | Lory |  My Diary
Prázdniny utekly rychle, jako by je vzala divoká voda a tak koncem srpna jsem i já práskla do bot a odjela do teplých krajin. Chorvatsko je v dnešní době velice proslulá destinace, pro Čechy dobře známá. Spíše je tu doslova přečechováno. Když jsme se kolikrát po večerech procházeli naší malou vesničkou, kde jsme byli ubytovaní a kam jsme chodili na pláž, často jsme naráželi na auta v podobném sledu jako: CZ, CZ, CZ, PL, CZ, CZ, SK, CZ, CZ, CZ, BIH, BIH, CZ. Já sama se nebudu považovat za nějakého znalce, ale tohle mohu porvnat i já, protože sem jezdím už opravdu hodně let, pořád na jedno stejné místo - je neuvěřitelné, jak se to tu všechno změnilo, největší změnu pociťuji za posledních deset let. Dříve jsem nejezdilo tolik turistů, především kvůli válce, dnes musíte brzo ráno vstávat, pokud si chcete urvat slušnýho fleka. Jak řekli několikrát i naši domácí, zdejši moře je mrtvé. Dříve tu plavala hejna ryb, dneska máte co dělat abyste našli jednu jedinou rybičku. Lidi vypouštějí do moře odpady a člověk se pak jen diví, na co všechno v té vodě nenarazí. Stejně tak je nechutné pomyšlení na to, co všechno se nachází v kamínkách na pláži. Budiž, řeknete si, že lidi jsou prasata, ale jedna věc jsou ohryzky, cigarety a obaly, ale druhá věc jsou střepy, dráty a další podobné věci, při jejichž zašlápnutí to pro vás nemusí být zrovna dvakrát příjemné. Stejně tak nechápu, jak může někdo přijít na pláž a hned si zapálit. Jednak je to okolí nepříjemné, ale to bych i pochopila, že někdo kdo je závislý si zapálí, ale sakra to nedokážete udělat ty dva kroky, abyste ten bajgl vyhodili do koše? Další změnou, která nás čekala na pláži byly nově pořízené repráky i s hospodou. Kdyby tam aspoň hráli něco pořádného, ale pochopte mě, já jedu na dovolenou, abych měla klid a oni mi tam začnou hrát ty dnešní sračky? Ne díky...

Naše dovolená začala poměrně slibně. Po dni cesty plném hádek a řevu jsme se konečně doloudali na pláž. Měla jsem takové štěstí, že do jednoho chodidla mě kouzlo hovado a kousanec tak příšerně svědil, že jsem nemohla obout pořádně botu a hned druhého dne jsem si sedřela druhou nohu z boku - Lory lezla po skalách kam neměla - výsledek tudíž byl ten, že jsem neobula jiné boty, než byly pantofle, to se potom člověku hodně hodí. První týden bylo dost chladno, vzduch ani tak ne, ale byla docela studená voda a tak tam člověk nevydržel tak dlouho v kuse, jak by chtěl - nebo aspoň já ne. Takže když jsem se chtěla konečně pořádně věnovat mému přízvyzku "sestra", musela jsem i přes drkotání zubů. Dalšího dne jsme se rozhodli jít na jiné místečko než předtím, ovšem vedle nás se nastrkaly dvě srbské baby, které naší přítomnost nemohly zkrátka vystát. Zašlo to tak daleko, že dokonce začaly zpívat - to bylo tak strašně humorný, jelikož to vůbec neuměly - a myslely si, že nás tím vyženou. To ovšem netušily, že já vsadím na jejich kartu a začnu taky zpívat. Písně od LP se jim zřejmě nelíbily a tak nakonec sklaply, ale dalšího dne se opakovalo totéž. Ještě ten večer jsme se vydali dalo by se říct do zdejšího centra dění, většího města s přístavem, abychom se prošli po marině, nakoupili jídlo a případně nějakou maličkost. Myslela jsem, že letos odejdu s prázdnou, ale nakonec jsem si i já odvezla jeden suvenýr. U jednoho ze stánků jsem narazila na nádherné krajkované kraťasy ve smetanové barvě. Škoda, že nejsou v černém, tohle bych hned umazala. Šla jsem o kus dál a ejhle, u dalšího stánku je mají v černém! A to už jsem pak neváhala ani okamžik.

Den poté se v naší vesničce konal rybářský večer. To je událost, na které se vždycky ukáže, jak nemožně velký počet turistů tahle malá vesnice dokáže schovat. To byly davy a fronta na rybu byla od začátku jedné ulice až na její konec, takže bylo celkem beznadějné si rybu koupit, pokud jste přišli trochu později jako my. Žádná dobrá hudba tam nehrála a tak jsme se ani moc dlouho nezdrželi. Další dva dny následovalo neustálé lenošení a konečně se pořádně oteplilo. Horko ovšem následovala bouřka a s ní parádní podívaná na blesky nad mořem, jedno světlo vedle druhého. Odpoledne další dne jsme věnovali opět výletu do jedné z vesnic okolo, byla to krásná procházka po pobřeží. A další výlet jsme podnikli hned den po té, kdy jsme plavali přes zátoku a pěkný kus při pobřeží o zátoku vedle, kde byla i zmrzlina a tak podobně, taky jsem zde nakoupila pár dárků, abych měla vyřešeno. Když jsem praštila se závodním plaváním, nebyla jsem v nějaké extra formě, ale nebyla jsem na tom ani tak špatně, abych neuplavala kilometr a co jsem teď? Když ho uplavu, večer zhebnu. Noc byla dlouhá a velmi zajímavá hned ze dvou důvodů. Za prvé přišla parádní bouřka, kdy jste neviděli ani z oken - v tu chvíli jsem si uvědomila, jak děsivé to asi musí být na moři. Rozbouřeného oceánu jsem se vždycky bála, ale povím vám, že ve skutečnosti to vypadá ještě hůře než ve filmech a to o hodně, i když tohle skoro nic nebylo. A druhý důvod byl ten, že jsem prakticky celou noc prozvracela. Doteď vlastně nevím, co mi bylo, ale ještě před týden jsem brala prášky, abych mohla vůbec vstát z postele. Nejdříve to vypadalo jako úpal, potom z námahy a skončili jsme se spekulacemi u otravy jídlem, ale já snad radši ani nechci vědět, od čeho to bylo.

A od této chvíle jsem měla dalo by se říct po dovolené. Následující dny jsem strávila v posteli a nebo jsem spala na pláži, z vody jsem neměla nic a nálada byla pod psa. Nejhorší bylo, že brzy na to jsme měli jet konečně na slibovanou půjčovací loď, dříve jsme kvůli řidičáku nemohli, ale letos už ano. Na vyjížďku jsem se nehorázně těšila, těšila jsem se až budu řídit, skákat pohlevě z lodě a sedět na špici. Zatímco teď jsem si to užila o poznání míň nebo dokonce vůbec, pořád se mi chtělo plakat a jediné co jsem chtěla, bylo už být doma. Myslím, že jsme jeli podél celého pobřeží až k vývěrům nějakých sladkých pramenů, ale z cesty tam jsem toho moc neměla, až zpátky jsem byla trochu duševně přítomná. To bylo poprvé a takřka na posledy, co jsem na místě vyvinula nějakou aktivitu, pak už se dny táhly velice zdlouhavě a celý týden jsem prospala na práškách, byla jsem ráda, že vůbec dýchám. Když přišlo k finálnímu bodu dovolené, byla jsem už naštěstí po dávce léků docela ok. A o čem že se teď bavíme? Ano, konečně jsme se chtěli taky jednou dostat na slavné Plitvice. Povím vám, to je jedna velká továrna na peníze. Bylo to tam sice krásné, ale Vinnetou nikde. Prvotně jsem čekala, že tu bude trochu víc a hlavně větších vodopádů, byla to zajímavá procházka a tak se mi nechce používat tohle slovo, protože já nejsem zklamaná, ale čekala jsem od toho zkrátka trochu víc, podle toho jak o tom všichni mluví jsem si myslela, že to bude zkrátka něco velkolepého. U prvního jezera a vodopádu všichni křičeli. Jé a hurá, hele támhle je ryba! Ale po dalších deseti už spíše všichni mysleli jen na to, když už ta salva skončí, protože narovinu to už potom bylo vesměs to samé.

Jak letošní dovolenou celkově zhodnotit jednoduše: nevím. První týden byl super, druhý byl na nic. Průměry z toho dělat neumím, ale jak se říká, nic není bez chyby a to by to ani nebylo ono, ovšem osobně doufám, že příště se to povede lépe, i když na tohle místo se hned tak nepodívám, příští rok chceme razit někam jinam a jednou bych se chtěla strašně moc podívat do Řecka a Thajska, to potom už bude docela finančně náročné a nejspíš si ještě chvíli počkám. Tentokrát jsem byla líná přidávat loga, to bych se ulogovala, ale výjimečně jsem natočila pár "videí" a ty jsem dala dohromady o jedné velké koláže, výsledek najdete na konci článku. Obdivuji ty, kteří dočetli až do konce a zajímalo by mě, kde jste byli o prázdninách vy a jak jste je prožili, nebojte se napsat :)

Pár zaznamenaných okamžiků:

Když přijde bouře, není radno lézti ven:

Plitvice:

Nezapomeňte se podívat na video:
Vím, že je dosti nekvalitní, ale najdou se tam i hezké záběry a dalo mi to celkem práci, tak ať to prosím nebylo zbytečně. Písnička se jmenuje A Love Like War a je to ploužák od All Time Low - musím udělat videa posluchatelnými pro všechny, jak je známo, kdybych tam dala metal, půlka z vás mi uteče...

Přečtěte si také:

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 liketeenspirit liketeenspirit | Web | 10. září 2014 v 17:45 | Reagovat

Vypadá to moc pěkně, celkem ti závidím, že si i vyrážíte po okolí a neležíte celou dobu na pláži jako my... :)

2 Darkness ღ Darkness ღ | Web | 10. září 2014 v 18:25 | Reagovat

V Chorvatsku jsem byla pouze 2x a to jsem ještě celý čas strávila ve smradlavé tělocvičně :D Takže zážitky žádné :/ Sakra, taky se chci jednou podívat k moři :( A to, jaká jsou lidi prasata, je děs a hrůza!

3 viscovim viscovim | E-mail | Web | 10. září 2014 v 22:43 | Reagovat

Páni, ty fotky jsou perfektní :D Video jsem dokoukal celé a povedlo se ti. My letos nikde v cizině nebyli, ale i tak jsem si prázdniny užil, protože opravdu velkou část jsem strávil bez svých sourozenců :D
A u moře jsem tedy ještě nikdy nebyl, ale rozhodně se k němu chci někdy podívat.

4 Kačíí Kačíí | Web | 11. září 2014 v 9:04 | Reagovat

Souhlasím ty fotky jsou úžasné, opravdu nádherné:) To video je Luxus, musela jsem ti dát Like:333 Já nebyla nikde v zahraničí:D Ale hrozně moc se do toho Chorvatska chci podívat;)

5 Luss^^ Luss^^ | Web | 11. září 2014 v 17:46 | Reagovat

Fotky jsou nádherné a ta příroda. Já prostě nemám slov.^^

6 - monika - - monika - | Web | 11. září 2014 v 18:29 | Reagovat

... tak jsem ti chtěla napsat, že ti závidím dovolenou u moře, protože já taky u moře ještě nebyla ... ale ted nevím zda je co závidět ... ale ty šortky jsou moc pěkné ...

7 silluety silluety | Web | 11. září 2014 v 19:30 | Reagovat

Nojooo.. starý dobrý chorvatsko :3 ty fotky mi přimomínaj mě jak jsem tam byla :3 no luxus :3 závidim :D
fotky jsou super :)

8 Jane Rose / SBéčko <3 / Jane Rose / SBéčko <3 / | Web | 11. září 2014 v 19:32 | Reagovat

Krásný fotky i videa :)

9 HockeyGirl HockeyGirl | E-mail | Web | 11. září 2014 v 20:21 | Reagovat

Už jsem si tě přidala a moc hezké fotky :) Taky jsem tam byla a hned bych se tam vrátila ;)

10 Beatricia Beatricia | Web | 11. září 2014 v 20:31 | Reagovat

Znamenitý článek i krásné megafotografie. Brilantně jsi popsala své zážitky a já tvůj článek řadím na blogový Olymp. ☼☼☼

11 markeet123 markeet123 | E-mail | Web | 11. září 2014 v 21:38 | Reagovat

úchvatné fotky :) ! Ajo, časy se mění no :D v Chorvatsku je teda opravdu přečechováno :D .. my teda jezdíme každ rok na jiné místo a nikdy se mi nestalo, že bych viděla mezi kamínky v moři/ na pláži dráty nebo střepy .. asi mám to štěstí no :D <-- neměla bych to zakřiknout ! :D

12 mujmaly-tajnysvet mujmaly-tajnysvet | Web | 12. září 2014 v 14:31 | Reagovat

Úžasný hned bych jela=)

13 Luci Luci | E-mail | Web | 12. září 2014 v 17:26 | Reagovat

máš krásné fotky :O musela sis to pořádně užít... taky bych hned jela :D tak Thajsko? tak snad ti to vyjde :))

14 majas-serials majas-serials | Web | 17. září 2014 v 11:06 | Reagovat

Já jsem v CHorvatsku nikdy nebyla, takže nemůžu posoudit jak znečištěné to tam je ani porovnat, nikdy jsem nebyla u moře.. Héj teda to jsem nevěděla, že zpěvem se vyhání lidi :D :D ale muselo to být hrozně vtipný. :D :D Tu bouřku nad mořem bych chtěla hrozně vidět. :) To je škoda, že si byla zrovna nemocná :( Tak aspoň, že sis užila ten první týden, doufám, že s do Chorvatska taky jednou podívám. :)

15 Yakubi Teera Yakubi Teera | E-mail | Web | 20. září 2014 v 19:38 | Reagovat

Ty fotky jsou úžasné :) a jako vždy, hetky napsaný článek :) jen je škoda, že ti pak nebylo dobře...

16 Ijacek.007 Ijacek.007 | E-mail | Web | 13. listopadu 2014 v 16:56 | Reagovat

Moc pěkné fotky. Hned bych se tam vydal a vyměnil to hnusné počasí za letní pohodu.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.